התפרסמה עליכם כתבה שלילית באתר מקומי/מקומון? אל תזלזלו בפרסום השלילי המקומי ואל תזניחו מוניטין שלילי. פרסום של כתבה שלילית באתר של עיתון מקומי עלול לפגוע בעסקים ואנשי ציבור שונים ברמות משתנות.
המקומון של העיר כתב עליך משהו שלילי? יש דרך לטפל!
כשמופיעה כתבה שלילית באתר מקומי או באתר של מקומון
כתבה שלילית באתר מקומי או כתבה שלילית באתר מקומון יכולה לפגוע במוניטין של עסקים ואנשים רבים, גורמים שונים יכולים להיפגע מאתר עירוני: אנשי ציבור עירוניים (ראשי עיר, סגני ראשי ערים וחברי מועצה), אנשי עסקים, ידוענים מקומיים וארציים, עסקים מקומיים וגורמים נוספים המזוכים בכתבות של אתר מקומון בערים השונות.
כתבה שלילית באתר עירוני יכולה לעסוק בביקורת או במאמר דעה, אך גם בחשדות לפלילים או מאבקי כוחות בין גורמים שונים בעיר, התוצאה הסופית היא מוניטין שלילי שיכול לפגוע באהדה הציבורית כלפי אדם מוכר בעיר, לפגוע בהכנסות לעסק ובעיקר לפגוע בתדמית של כל גורם המוזכר בכתבה.
כתבה שלילית באתר מקומי היא לא המקור היחידי ליצירת מוניטין שלילי ברשת, בין היתר אזכורים שליליים נוספים עלולים להופיע בגוגל בדמות כתבות שליליות באתרי החדשות הגדולים במידה והמקרה השלילי בעל עניין לכלל הציבור הארצי, פסק דין שמופיע על שם של אדם או עסק ויוצר תחושה של הסתבכות משפטית, ביקורות שליליות על עסקים וחברות מכלי ענפי המשק, תמונות לא מחמיאות, סרטונים נגטיביים המבקרים אדם או עסק ואזכורים שליליים רבים נוספים.
בין אם מדובר רק בכתבה שלילית באתר מקומי אחד או שילוב של אזכורים שליליים נוספים, מוניטין שלילי יגרום לאנשים להתרחק מחברה או אדם בעלי תוצאות חיפוש שליליות ותדמית בעייתית ולבחור במתחרים או חלופות אחרות.
כוחו של אתר עירוני או מקומון באינטרנט
בישראל קיימים אתרים רבים של מקומונים בכל הרשויות הגדולות והבינוניות בישראל, לחלק מהאתרים יש גיבוי בדמות עיתון מודפס ברמה המקומית בהפצה שבועית רחבה, חלק בהפצה מודפסת חודשית ולחלק אין גיבוי של עיתון מודפס – כל האתרים הם פוטנציאל שניתן לעבוד איתו למוניטין חיובי אך גם למוניטין שלילי כאשר מתפרסמות כתבות שליליות.
חלק מהמקומונים מקבלים גב תקשורתי משמעותי, כך למשל לאתר רשת "המקומון" גב תקשורתי של מעריב סופהשבוע עם תפוצה רחבה בערים תל אביב, רמת גן-גבעתיים, פתח-תקווה ובאר-שבע.
במקרה כזה, מלבד פרסום הכתבה באתר המקומון, ייתכן בהחלט מצב בו לכתבה עניין ציבורי רחב יותר והכתבה תופיע בגרסה שונה גם באתר מעריב אונליין או ההיפך, בהמשך הדבר עלול ליצור כדור שלג בדמות כתבות שליליות רבות על אותו מקרה באתרים מתחרים שונים.
כתבה שלילית באתר מקומון עירוני תפגע באדם או עסק בטווח הקצר במסגרת תנועת המשתמשים באתר ושיתופים ברשתות החברתיות השונות של אותו אתר, בנוסף אם לאתר המקומי יש גם עיתון מקומי הכתבה עלולה להתפרסם גם שם וההיפך.
כשמדובר על אפקט של מוניטין ציבורי שלילי מקומי תיתכן פגיעה מהירה בטווח הקצר ואפקט גדול יותר של "פה לאוזן".
פגיעה נוספת ומשמעותית היא הפגיעה לטווח הרחוק, לאחר שהכתבה תעלה לאתר היא תיסרק תוך זמן יחסית קצר בגוגל וללא כל פעולת ניהול מוניטין לדחיקת אזכור הכתבה בגוגל, הכתבה תופיע במקום יחסית גבוה ובולט בגוגל ותשפיע על הרושם הראשוני שלכם באינטרנט.
דוגמאות למקומונים מפורסמים:
- רשת המקומונים של אתר YNET הנקרא מיינט
- זמן תל אביב – מקומון של תל אביב
- מקומונט – רשת מקומונים דיגיטלית למגוון ערים
- ישראל עכשיו – רשת מקומונים של השרון
- קול ברמה – רשת מקומונים
- מוקד ראש העין – המקומון של האיזור
איך אפשר להסיר כתבה מאתר מקומון עירוני?
פנייה לאתר חדשות עם עורכים וכתבים בעל עם וותק בתחום התקשורת – אינה מומלצת ללא הוכחות חד משמעויות שהפרסום שקרי ומהווה דיבה, במרבית המקרים האתר יסרב או יתעלם ובמקרה קצה אף עלול להמשיך ולכתוב עליכם כתבות שליליות.
במידה ויש לכם את ההוכחות הנדרשות, תוכלו לחפש באתר "צור קשר" או דוא"ל בתחתית העמוד ולבקש להסיר את הכתבה, כתבה שגויה שעלתה באתר ניתן להסיר ואם עלתה בגרסה המודפסת ניתן לאסוף את העותקים הקיימים ואף לפרסם התנצלות בגיליון הבא.
המוניטין שלכם חייב להיות חיובי – חברת "ניהול מוניטין" תדאג לתדמית שלכם!
עסקים ואנשים רבים בישראל מתמודדים עם מוניטין שלילי, תוצאות חיפוש שליליות בגוגל משפיעות על המוניטין וכן גם אזכורים שליליים שונים ברשתות החברתיות – חברת "ניהול מוניטין" מאפשרת את דחיקת האזכורים השליליים בשיטה ייחודית ויצירת מוניטין חיובי חדש שמותאם לכל לקוח.
לאחר שמומחה לניהול מוניטין מנתח את המידע הקיים עליכם, נבנה יחד אתכם תכנית שיווקית דיגיטלית שתאפשר לנו להשתמש בכלים דיגיטליים מתקדמים לדחיקת האזכורים השליליים וקידום אזכורים חיוביים ויצירת מוניטין חיובי עבור כל חברה או אדם.
כן, מומלץ שלא לזלזל בכוח שיש לאתר מקומי ובוודאי שלא כזה בעל עיתון בתפוצה רחבה.
בטווח הקצר המשתמשים באתר והקוראים בעיתון יהיו חשופים לתוכן השלילי עליכם, בטווח הרחוק הגולשים שיחשפו אתכם בגוגל ייחשפו לכתבה שלילית עליכם.
מומלץ לבקש להסיר כתבה רק אם יש לכם הוכחות שמדובר במידע שגוי או בדיבה, כל אתר מאפשר טופס צור קשר או כתובת דוא"ל.
הטיפול היעיל ביותר הוא דחיקת התוצאות באמצעות שירותי ניהול מוניטין, אזכורים חיוביים חדשים ייצרו מוניטין חיובי.