האם שווה לפתוח בלוג אישי והאם זה יעזור לי לנהל את המוניטין שלי?
עסקים? אושיות רשת? מומחים בתחום מסוים? חשוב שתקראו את כל המידע המלא על פתיחת בלוג.
בלוג אישי באתר יכול להיות פלטפורמה רגילה למידע בכל נושא או אפשרות פורקן עבור אנשים רבים, אך יחד עם זאת בלוג אישי הוא הזדמנות מעולה לפתח את המוניטין שלכם, למשוך גולשים אל האתר שלכם, לחזק את יכולות קידום הביטויים שלכם בגוגל, ליצור שיתופי פעולה ועד יצירת גשר בין העוקבים ברשתות החברתיות לאתר האישי שלכם.
איך בלוג אישי יכול לעזור לכם? ומה החסרונות שבפתיחת בלוג?
איך בלוג אישי יכול לקדם אותי? סיבות רבות, תתחילו לרשום!
טרם קריאת היתרונות לפתיחת בלוג נספק לכם ספוילר קטן, היתרונות בפתיחת בלוג באתר שלכם עולות בהרבה על החסרונות.
למרות זאת, חשוב להבין למה אתם נכנסים ובעיקר מה הם היתרונות והחסרונות שבפתיחת בלוג.
אם אתם מתלבטים אם לפתוח בלוג, התחילו בחיזוקים עם רשימת יתרונות ארוכה במיוחד:
מספקים את המידע המורחב, שולטים על המוניטין
היתרון הבולט ביותר הוא היכולת של הבלוג לספק את כל המידע המלא, המורחב, המתעדכן והמותאם על העסק שלכם או עליכם כאושיות רשת.
עסקים המעוניינים לקדם את עצמם ולהתחרות בענף, חייבים להציג רמה גבוהה מלבד פרטים ותמונות על העסק/חברה.
מלבד אפשרויות רכישה מרחוק, צ'אט בוט לעסקים ואפשרויות מתקדמות אחרות – עליכם להתחיל בבסיס לכל עסק או אדם שפותח אתר ומעוניין בקידומו, בלוג מתעדכן עם כל המידע המורחב.
הבלוג יאפשר לכם את הבסיס לשליטה על המוניטין שלכם באמצעות תוכן מותאם אותו אתם בחרתם, התוכן בבלוג יקודם בתוצאות החיפוש של גוגל, ניתן לקידום ברשתות החברתיות ויאפשר לכם למצב עצמכם כגורם עם עומק והבנה בתחום.
קידום מוצרים ושירותים
השקעתם בעיצוב יפה לאתר, אך ללא השקעה בתוכן מתעדכן ומותאם למגמות ותקופות בשנה? טעות גדולה.
חברות/עסקים, אנשי עסקים מוכרים או אנשי ציבור – כולם חייבים להתאים את עצמם לכל מצב ובעולם הדיגיטלי השינויים נעשים בקצב מהיר.
דפים אינדקס הכוללים תוכן (בלוג) בעלי דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, משמעות הדבר היא משיכת גולשים רבים אל האתר שלכם, הגדלת תנועת המשתמשים ובכך הגדלת הקהלים המתעניינים בכם.
האפשרות הטובה ביותר להתאים את עצמכם למגמות היא באמצעות תוכן, באם אתם כותבים בעצמכם או משתמשים בשירותי כתיבת תוכן שיווקי, כל גורם בעל אינטרס ברור לקידום עסקי או קידום ציבורי יעשה זאת גם באמצעות בלוג המתעדכן בתדירות גבוהה.
באמצעות הבלוג תוכלו לשווק את המוצרים השירותים החדשים שלכם, לפרט על המוצרים הקיימים, להתחרות בבלוגים של עסקים או גורמים ציבוריים אחרים ובכך למשוך לקוחות או תומכים פוטנציאלים.
שיתופי פעולה עם חברות מסחריות ואושיות רשת
הפכתם לבלוג מעניין עם תנועת משתמשים גבוהה? כל גורם עם בלוג מצליח (עסקי או פרטי), עשוי לקבל הצעות מעניינות מחברות מסחריות לקידום המוצרים שלהם, שיתופי פעולה בין המוצרים שלכם לשלהם ואפילו שיתופי פעולה בין אושיות רשת ובלוגרים שונים.
קידום ביטויים בגוגלSEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)
מומחי דיגיטל שונים היו מעלים את יתרון קידום הביטויים בגוגל לראש רשימת היתרונות, אחת הסיבות המרכזיות של בעלי הבלוגים היא קידום הביטויים השונים המופיעים במאמרים במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל.
כל מילת חיפוש היא ביטוי וככל שתשקיעו בבלוג שלכם, תוכלו לקדם את התוכן שלכם בצורה אורגנית ובכך למשוך גולשים המחפשים ביטוי או צירוף ביטויים במנוע החיפוש.
הופכים למומחים בתחום
כתיבת בלוג עם מידע מקצועי ויעיל יסייע לכם להפוך את עצמכם למומחי בתחום: נדל"ן, עסקים, רפואה, אופנה, תיירות, טיפוח, נושאים טכניים וכל תחום הקיים ברשת ואותו עשרות ומאות מיליונים של אנשים מחפשים מדי חודש בשפות השונות.
ככל שתעלו יותר מאמרים בבלוג וככל שאלו יהיו אפקטיביים למשתמשים המבקרים באתר, כך תהפכו למומחים בתחום.
מערך שיווקי: יצירת גשר בין הרשתות החברתיות לאתר ולבלוג
רשתות חברתיות רבות מעודדות מסרים קצרים ומהירים חלקן אף לא מתמקד כמעט בכלל בטקסט (אינסטגרם, טיקטוק וכו'), מאמר בבלוג לרוב יהיה ארוך בהרבה מכל פוסט וכזה המאפשר לכם לספק מידע מורחב בכל תחום.
פתיחת בלוג תאפשר לעוקבים שלכם ברשתות החברתיות לעקוב אחריכם גם באתר וליהנות ממידע מורחב על נושא הפוסט או כזו המציעה מידע מעניין ובלעדי הקיים רק באתר.
אם יצרתם גשר מספיק טוב בין הרשתות החברתיות לבלוג ותנועת המשתמשים באתר שלכם הפכה גדולה ומכובדת, תוכלו להשתמש בכוח הזה כמענה למצבים שונים, כך למשל, אם נחסמתם זמנית ברשת החברתית מסיבות שונות, הבלוג שלכם יהפוך לפלטפורמה המובילה.
פורקן דעות באמצעות יומן דעות ומחשבות
אם הייתם שואלים מומחי שיווקי לגבי כתיבת בלוג באינטרנט לפני שני עשורים, סביר להניח שהיתרון הזה היה נמצא בראש הרשימה.
המטרה הראשונית של כתיבת הבלוגים היא סיפוק מפלט כתיבה לאנשים רבים המעוניינים לשתף בדעות, מחשבות וסיפורים שונים ולמרות שמטרת התחביב הזו הפכה עם השנים לשוליים עקב עידן הרשתות החברתיות, בלוג אישי באתר משלכם יאפשר לכם חופשיות, שליטה מלאה על המסר וללא צורך בהתאמת כללי קהילה או בצזורה.
חסרונות לפתיחת בלוג
אחרי רשימת היתרונות הארוכה, נראה שכל חסרון שיעלה הוא זניח אל מול היעילות והתמורה של היתרונות.
למרות זאת ולפני כל מהלך שכזה, עליכם להיחשף גם לחסרונות שבפתיחה וניהול בלוג.
השקעה מתמדת: בלוג מתעדכן פרושו השקעה ללא הפסקה, אם אתם מומחים בתחום מסוים ייתכן ותעלו מאמר בכל יום או יומיים. עסקים המתחרים על נתח השוק צפויים לעלות מאמר חדש אחד לשבוע והמטרה היא להתאים את המאמרים לפי רוח התקופה, המגמות, המוצרים והשירותים וביצוע המקביל אצל המתחרים – כל אלו ידרשו השקעה ברמה גבוהה.
קושי במשיכת עוקבים חדשים לבלוג: חייבים להודות, ברשתות החברתיות קל בהרבה ליצור עוקבים ועניין סביב התוכן שלכם.
בנוסף יתרון יצירת הגשר של מעבר עוקבים מהרשת החברתית אל האתר אינו פשוט כלל, יצירת גשר אפקטיבי לוקחת זמן רב.
השקעה תקציבית: עסקים המעוניינים לצמוח או לטפל במוניטין שלהם באינטרנט ישתמשו בשירותי חברת "ניהול מוניטין", מאמרים בבלוג הם חלק מתהליך ניהול המוניטין.
מרבית העסקים לא כותבים בעצמם את התוכן (גם הגדולים שבהם), מרבית התוכן השיווקי שנכתב באתרי העסקים השונים נכתב על-ידי כותבי תוכן מקצועיים ועלות כתיבת מאמר משתנה בהתאם לניסיון הכותבים והדרישות שלכם.
שאלות נפוצות בנוגע להקמת בלוג אישי ברשת האינטרנט
כן, מספר היתרונות לפתיחת בלוג עולה על מספר החסרונות.
היתרונות רבים ובניהם קידום מוצרים ושירותים, יצירת שיתופי פעולה, הפיכה למומחים בתחום ועוד.
מאמרי הבלוג יוכלו לעצב את התדמית שלכם ויסיעו למנהל המוניטין בקידום התוכן בצורה אורגנית.
החסרונות העיקריים: השקעת זמן מרובה, משיכת עוקבים חדשים ועסקים רבים יצטרכו להקצות תקציב נוסף.