פרסום, שיווק קידום פרופיל בטוויטר בצורה אורגנית לעסקים – איך מצייצים בטוויטר? איך לפרסם עסק בטוויטר?
איך עובד קמפיין קידום אורגני בטוויטר? מדריך לבעלי עסקים!
טוויטר היא רשת חברתית שיכולה לקדם אנשי ציבור אך גם עסקים וחברות, באמצעות קידום אורגני בטוויטר ניתן לקדם את הצרכים העסקיים והציבוריים שלכם.
איך עושים קידום אורגני בטוויטר? ואילו פעולות שיווק בטוויטר מומלץ לבצע? שיווק אורגני בטוויטר ללא פרסומות, המדריך המלא.
שיווק אורגני בטוויטר, עשה זאת בעצמך
שיווק עצמי בטוויטר אפשרי, על אף שהזירה השולטת בטוויטר היא הזירה הפוליטית, גם עסקים וחברות יוכלו ליהנות מאפשרויות שיווק אורגני בטוויטר עם קצת יצירתיות והשקעה.
כדי לשווק את עצמכם בטוויטר בצורה אורגנית וללא פרסומות, השתמשו בטיפים לשיווק אורגני בטוויטר ונצלו את האפשרויות החינמיות שהרשת החברתית מציעה לכם.
המדריך המלא לשיווק אורגני בטוויטר
אילו קהלים נמצאים בטוויטר?
בטוויטר נמצאים קהלים בשכבת הגיל הבוגרת, אם אתם מעוניינים לתפוס את שכבת הגיל הבוגרת שאוהבת מסרים קצרים, מתחברת לדיבורים בהאשטגים, תיוגים ומתחברת לשיחות סביב מגמות – טוויטר זה המקום עבורכם.
מסרים קצרים
עד לא מזמן טוויטר אפשרה כ 140 תווים בלבד, לאחר דרישות רבות מצד המשתמשים, בספטמבר 2017' טוויטר הכפילה את מספר התווים האפשריים לציוץ ל- 280 תווים.
המטרה בטוויטר היא מסרים קצרים, בשונה מפייסבוק, בטוויטר מאמינים שאם לא העברתם את המסר במספר התווים המתאפשר, ככל הנראה המסר שלכם ארוך מדי.
מה קורה אם יש לכם מסר שאתם חייבים לפרסם בטוויטר והוא מעל 280 תווים? במצב כזה ורק אם אתם מרגישים את הצורך לפרסם מסר של יותר מ 280 תווים, ציינו בחלק העליון 1/2 ובציוץ השני 2/2, על אף האפקטיביות הנמוכה המהלך טוב פעמים רבות בתגובות לפרשה מסוימת הסובבת אתכם.
אפשרות נוספת היא להעביר את המסר בהתאם להגבלת מספר התווים ולחזק את המסר באמצעות תמונה המצורפת לציוץ.
מתמקדים בטקסט ותמונה
בדומה לרשתות חברתיות נוספות, גם בטוויטר מומלץ לעלות תמונה יחד עם הציוץ שלכם למשיכת העין של העוקבים שלכם.
למרות זאת ומכוון וטוויטר מתמקדת בטקסט, אם לא העלתם תמונה וצייצתם רק באמצעות טקסט, ייתכן בהחלט שהציוץ שלכם יהפוך ללהיט גם ללא כל תוספת ויזואלית.
אם מדובר בטוויטר עסקי, כשמדובר על ציוצים שיווקיים מומלץ להקפיד לעלות תמונות שקשורות למיתוג הקבוע שלכם ולא לערבב סגנונות ומסרים רבים.
תיוגים בטוויטר
אם אתם רוצים להשיב למשתמש כלשהו בטוויטר, עומדת לרשותכם אפשרות ה – Reply, באמצעות סימון שטרודל @ לפני שאתם כותבים את שם המשתמש אותו אתם רוצים.
התייחסות כזו יכולה לאפשר לכם להשיב לאותו אדם שכתב משהו הנוגע אליכם או לפנות לאותו משתמש כחלק ממהלכים שיווקיים וציבוריים שונים.
ציוץ מחדש (רה-טוויט)
אהבתם ציוץ של משתמש מסוים? הציוץ משרת את האינטרסים שלכם כעסק או דמות ציבורית? אפשרות נוספת היא ציוץ מחדש (כפתור Retweet הנמצא בחלק העליון של הציוץ המקורי), האפשרות הזו מאפשרת לכם לחזק את האינטראקציה עם אותו אדם ולעורר את העוקבים שלכם באמצעות ציוצים נוספים התואמים את הצרכים העסקיים או הציבוריים שלכם.
האשטגים בטוויטר
אין רשת חברתית ללא האשטגים, האשטג המסומן באמצעות סולמית # מאפשר לכם לתייג את הציוץ שלכם ולשפר את הסיכויים שלכם למשוך משתמשים נוספים המחפשים את מילות המפתח האלו בטוויטר או שלחצו על הביטויים האלו בציוצים אחרים.
האשטגים צריכים להיות קשורים לנושא הציוץ ומומלץ להשתמש בהאשטגים חמים הקשורים למגמות שונות, זאת בתנאי שהציוץ קשור לכך.
לייק למשתמשים ודמויות מפתח
אהבתם ציוץ בטוויטר? כפתור לייק יאפשר לכם לסמן "לב" על הציוץ שמשרת את האמונות, המסרים והצרכים השיווקיים שלכם. לייק שלכם על ציוצים יוכלו לעודד לייקים חזרה לציוצים שלכם חזרה או מעקב מצד המשתמש שלו עשיתם לייק.
במידה והפכתם למשתמשים בולטים בטוויטר, הקפידו לעשות לייק בצורה מושכלת, בעידן הנוכחי כל לייק יכול לפתוח דיון רחב לפרשנות.
קישורים חיצוניים בטוויטר
כמו כל רשת חברתית גם בטוויטר קישורים חיצוניים עלולים להוריד לכם את החשיפה, למרות זאת ניתן לצרף קישורים לאתרים כדוגמת דף הנחיתה שלכם כדי לקבל מידע מורחב יותר מהאפשרי.
מכוון ויש לכם מגבלת תווים ובדומה לכל הרשתות החברתיות, בטוויטר מומלץ שלא להדביק את הלינק המלא מכוון וסביר שהלינק עצמו יתפוס לכם את כל התווים של הציוץ ויבלוט מעבר למסר.
כדי להתמודד עם בעיית הלינקים ארוכים בחרו בלינקים קצרים באמצעות אתרים כדוגמת bit.ly, אתר המאפשר לכם לקצר את הלינקים שלכם ולקבל מידע סטטיסטי אודות הלחיצות על הלינק.
מה לגבי העלאת סרטונים לטוויטר?
על אף שסרטונים אינם נפוצים בטוויטר כמו הטקסט והתמונות, ניתן לעלות סרטונים עם מסרים קצרים.
במידה ובחרתם לעלות סרטון מומלץ לבחור בסרטונים קצרים הכוללים מסרים פשוטים ומהירים, על אף האפשרות לעלות סרטונים ארוכים באמצעות הסטודיו מדיה, חברות עסקיות או דמות ציבורית לא ממש צריכות לעלות סרטונים ארוכים לטוויטר.
ניטור מידע רלוונטי עליכם
לקוחות פוטנציאלים, משובים על מוצרים ושירותים
אחד הדברים הטובים בטוויטר עבורכם הוא האפשרות לחפש שם מותג או שם של אדם כלשהו ולמצוא את כל הציוצים שנכתבו בנושא הזה.
בחיפוש השם של העסק שלכם או שלכם, תוכלו לנצל את האפשרות הזו כדי לאתר לקוחות או אוהדים פוטנציאליים, להשיב לציוצים כדי לחזק את האינטראקציה ואף לקבל משוב על מוצרים או שירותים שונים אותם אתם מספקים ועליהם צייצו.
ניטור מגמות באופן מהיר
מלבד מגמות פרטניות עליכם כעסק או כדמות ציבורית, בטוויטר ניתן להיחשף בקלות למגמות שונות באמצעות האשטגים חמים.
מגמות בטוויטר נוצרות לרוב עקב פרשה או אירוע שקרה בארץ או בעולם, אלו יאפשרו לכם לענות למגמות האלו במהירות ולהיות חלק בולט מהמצייצים בטוויטר.
ריבוי ציוצים על מגמות מאפשרות לכם למצב את עצמכם כעכשוויים ומעודכנים.
מפעילים את העוקבים
תגובות, לייקים ושיתופים הם הבסיס לאינטראקציה בכל רשת חברתית, אפשרות נוספת לחזק את הקהילה סביבכם היא להפוך את העוקבים שלכם בטוויטר לאקטיביים.
אם יצרתם סביבכם עוקבים וקהילה גדולה גם בטוויטר, תוכלו לפתח בעצמכם מגמה ולבנות לה האשטג מיוחד, אלו יסייעו להוביל קמפיין ולעודד את העוקבים שלכם לפעולה אקטיבית.
כדי להפעיל את העוקבים תוכלו לבקש מהם לעלות תמונה או ציוץ קצר כתגובה, עם האשטג מיוחד (ניתן להפוך את הרעיון לתחרות).
מתי להעלות ציוץ בטוויטר?
בחנו את השעות ביום שבהן אתם מקבלים הכי הרבה אינטראקציה, בשעות אלו מומלץ לצייץ בהתאם לצרכים העסקיים והציבוריים שלכם.
בנוסף, במהלך כל תקופה קצרה מתפתחת לה מגמה בעקבות פרשיות שונות, מומלץ לנצל מגמות ולעלות ציוצים בזמן "מגמות חמות" התקפות לעיתים לאותו יום בלבד.
האם להשקיע רק בטוויטר?
גם אם אתם דמות ציבורית, סביר להניח שלא תשקיעו רק בטוויטר ואפילו לא בעיקר בטוויטר, הרשת החברתית נחשבת לרוב "אקסטרה". טוויטר מאפשרים למשתמשי פייסבוק לחבר בין החשבונות ופוסט שהעלתם בפייסבוק יועתק אוטומטית כציוץ בטוויטר.
שאלות נפוצות לגבי קידום אורגני בטוויטר
ניתן לבצע שיווק אורגני בטוויטר בעצמכם, באמצעות פעולות שיווקיות תוכלו להצליח בטוויטר ולמשוך קהלים רלוונטיים.
אנשי ציבור רבים נמצאים בטוויטר ומצייצים ציוצים פוליטיים וחברתיים שונים, הדבר אינו פוסל את האפשרות של עסקים לנצל את המשאבים האורגניים של טוויטר.
התמקדו במסרים קצרים, ישנה הגבלת עד 280 תווים. התכנים צריכים לשרת את האינטרסים העסקיים או הציבוריים שלכם, לרוב בדמות טקסט ותמונה.
לא, גם אנשי ציבור שנמצאים בטוויטר הרבה לא נמצאים רק בה. מומלץ להשקיע ברשתות חברתיות נוספות.