משמעות שינוי שם בניהול מוניטין בגוגל
אייל גולן שינה את שמו ל: "איל גולן" בעצת רב – אך מה גוגל חושבת על זה? איך זה קשור למוניטין שלו באינטרנט? הכל פה!
מקרה מבחן: בעצת רב, אייל גולן שינה את השם שלו
אחד הזמרים הגדולים במדינה חגג יום הולדת 51 עם לא מעט עליות ומורדות בחייו, בראיון לתוכנית הרדיו של דידי הררי חשף אייל גולן שבעצת רב החליט לשנות את שמו ומעתה בשמו תרד האות י' מהשם הפרטי ושמו ייכתב "איל גולן".
איל גולן אינו האדם היחידי שמשנה את שמו, בישראל הדבר נפוץ עקב טעמים דתיים ורוחניים, ישראלים רבים מאמינים ששינוי השם או הוספת שם נוסף לשם הפרטי יתאימו להם יותר או עשויים לשנות את דרכם.
אייל גולן ספג שתי מכות תקשורתיות גדולות, בשנת 2011 הורשע בעבירות מס ונאלץ להשקיע משאבים רבים כדי לשקם את תדמיתו הציבורית.
הפרשה הגדולה ביותר שסבבה את גולן היא פרשת משחקי חברה, בשנת 2013 אייל גולן נחקר בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות, בפברואר 2014 הפרקליטות סגרה את התיק כנגד גולן עקב חוסר ראיות ואביו של גולן הורשע בביצוע עבירות מין במעריצותיו של גולן.
מומחי שיווק ויח"צ דיגיטליים רבים כבר הספידו את הערך של אייל גולן בגוגל שהתמלא באזכורים שליליים שקשורים לפרשת הקטינות, אך גם במקרה הזה לאחר תקופה ארוכה וככל הנראה השקעה רבה על ניהול מוניטין בגוגל וברשתות החברתיות, הביטוי "אייל גולן" שוקם והתרכז בעיקר בתוצאות חיפוש חיוביות.
פרשת הקטינות ואייל גולן חזרה לכותרות שוב בשנת 2018 סביב מחאה על הענקת "אות יקיר הזמר העברי" וכן בשנת 2019 עקב תחקיר פרשת הקטינות של אורלי וגיא על אייל גולן.
נראה שבכל תקופה עולות מחדש כתבות חיוביות או כתבות ניטרליות שאינן קשורות לפרשה, שיר חדש של אייל גולן, כתבה על הבן של אייל, יאן, רון , מיאל, אלין או ליאם גולן וכן כתבות על הזוגיות של אייל גולן: זוגיות עם רוסלנה רודינה, נישואים לדניאל גרינברג וכן הגירושין של השניים – כל התרחשות בחייו של גולן מתורגמת לכתבות רבות באתרי החדשות והתוכן בישראל.
כתבה על שינוי שמו של אייל גולן, גם אם לא מדובר בשינוי משמעותי, היא אפשרות טובה נוספת לסייע לתוצאות החיפוש ולשפר את המוניטין שלו בגוגל, להשפיע על השיח הציבורי ולסייע לזמר לצאת ממשבר תקשורתי שמומחי יח"צ רבים היו סקפטיים שיצליח להתמודד איתו.
לפני שנבחן למה מוניטין בגוגל הוא קריטי לכל אדם ולכל עסק, נבחן את ההשפעה של שינוי השם על הביטוי "אייל גולן" (בדיקה בוצעה ביום 17.4.22 בשעה 17:55):
השלמת תוצאות חיפוש
בחיפוש שמו של אייל גולן, אין כל זכר לפרשה, השלמת תוצאות החיפוש מובילה לעשרה הביטויים הנפוצים ביותר שאנשים מחפשים על אייל גולן ומתרכזים בעיקר סביב השירים וההופעות שלו.
תוצאות חיפוש בגוגל
שינוי שמו של אייל גולן תפס כתבות רבות בכל האתרים הגדולים בישראל, הדבר אינו רק משפיע על התוצאות הראשונות המובילות שקשורות ל"ראש החדשות", אלא גם יסייע לגולן בעתיד הקרוב לדחוק את הפרשה עוד יותר אל העמודים האחוריים.
מהלך של שינוי השם, רוחני או יח"צני, הצליח להתקבע גם בתוצאות החיפוש הרביעית והחמישית וכן ממשיך באופן בולט גם בעמוד השני בגוגל.
קישור לציוצים בטוויטר
הרשתות החברתיות הן עקב אכילס של ידוענים רבים שמנסים להתמודד עם פרשה שלילית, ניתן לראות ציוצים שליליים רבים שמרמזים על הפרשה של אייל גולן או קישור שמו להיבטים שליליים.
חיפושים קשורים
החיפושים הקשורים אינם מטיבים עם גולן, מלבד הביטוי ויקיפדיה המרמז שרבים מעוניינים לקרוא מידע על גולן שלא מופיע במקום בולט בגוגל, ביטויים שליליים שפוגעים במוניטין של אייל: "תאונה" , "מת", "חדשות 13/12" ועד "אח של אייל גולן" כקישור לדיווחים בתקשורת על ההסתבכות של אחיו למחצה של אייל גולן.
תוצאות שליליות: מוניטין שלילי בגוגל - למה זה רע?
מי מאיתנו לא תוהה בשאלה: "איך התדמית שלי ברשת משפיעה עלי?", מוניטין דיגיטלי בגוגל הוא המקום הראשון בו שופטים אתכם: לקוחות פוטנציאליים או לקוחות עבר, מוסדות וארגונים, מעסיקים ואפילו בני ובנות זוג.
לעיתים מדובר על מספר תוצאות שליליות ולעיתים על מקרים בהם חברות ואנשים נאלצים להתמודד עם אזכורים שליליים רבים, ככל שהזמן עובר טיפול במוניטין שלילי בגוגל וברשתות החברתיות הופך להיות מורכב יותר ויקר יותר.
במקרה אייל גולן, כל אזכור שלילי ובמיוחד בנושאים הקשורים לנושאים קיצוניים כמו קטינות, מין ומעריצות – מרחיק אוהדים ובמיוחד מרחיק מוסדות וארגונים שמעוניינים להזמין אותו להופעה.
בדומה לגולן, כל ידוען, כל נציג ציבור, כל חברה וכל אדם יכול לספוג נזק אם יופיעו עליו תוצאות שליליות: כתבות שליליות באתרי החדשות והתוכן הגדולים בישראל, פסק דין עם השם שלכם, תמונות לא מחמיאות, סרטונים שליליים עליכם, ביקורות שליליות וכל אזכור שלילי שעלול לפגוע לכם בהכנסות, בקריירה ואף גם בחיים האישיים.
הסרת תוצאות שליליות בגוגל אינה קיימת הלכה למעשה, הסרת התוצאה אפשרית רק אם האתר עצמו הסיר (לדוגמה: הסרת פסק דין מגוגל באמצעות פניה לאתר פסק הדין) או שתוצאת החיפוש מפרה את המדינות של גוגל.
הפעילות העיקרית הסובבת טיפול באזכורים שליליים היא דחיקת תוצאות שליליות בגוגל וכן יצירה וקידום תכנים חיוביים מותאמים לכל חברה/עסק או אדם, התוצאות השליליות נדחקות אל העמודים האחוריים והזניחים של גוגל והתוצאות החדשות מקודמות, באופן אורגני ובכלים מקצועיים מתקדמים, אל המקומות הראשונים בגוגל.
הופכים את המוניטין לחיובי: חברת ניהול מוניטין כאן עבור חברה או אדם
חברת "ניהול מוניטין", בניהולו של מומחה ניהול המוניטין לירון קטלן, משתמשת בכלים דיגיטליים מתקדמים, מפתחת פתרונות יצירתיים ומצליחה להשיג תוצאות מעולות באמצעות התאמת תכנית שיווקית דיגיטלית עבור קהל לקוחותיה, עסקים, חברות ואנשים מכל ענפי המשק הישראלי ובכל גודל.
אם בעבר שירותי ניהול מוניטין היו נחלתם של החברות הגדולות, כיום חברות בינוניות, עסקים קטנים, מנכ"לים ובכירים בחברות פרטיות וציבוריות, פוליטיקאים, ידוענים ואפילו אנשים פרטיים – פונים לניהול מוניטין כדי לשפר את תוצאות החיפוש על שמם, ליצור תוכן דיגיטלי מותאם אישי ולהדחיק את התוכן השלילי הקיים.