חשופים לביקורת: סרטון החטיפה של משפחת טרסוב
אם אתם הורים לילדים כנראה שמעתם על משפחת טרסוב: מורן טרסוב, גו'זף סטאר, אמה, מיילו וריו טרסוב – משפחה ישראלית ויראלית עם סרטונים מושקעים, מאות אלפי עוקבים ברשת, 5 ערוצי יוטיוב, דפי אינסטגרם להורים והילדים, טיקטוק ועד אתר רשמי עם מכירת מוצרים שיווקיים.
ככל שכוכב רשת גדל, ככה התמודדות עם פרשות וטעויות שונות הופכת לנפוצה יותר וגם המשפחה השמחה עם הכוונות הטובות וההצלחה העסקית, התמודדה וככל הנראה תמשיך להתמודד עם תופעות לוואי של הסרטונים שמפורסמים ביוטיוב וברשתות החברתיות.
הביקורת המוכרת ביותר שפגעה במוניטין של משפחת טרסוב היא סרטון החטיפה שפורסם באוקטובר 2021, בסרטון אבי המשפחה גו'זף נחטף ע"י גנב אופניים, דבר שהפחיד ילדים רבים בישראל וגרם למשפחה להתנצל ולהסיר את הסרטון.
הסרטון הבעייתי זכה לביקורת גדולה ברשת, בראשם פוסט של אמא לילדים קטנים שהעלתה ביקורת על הסרטון בקבוצת "מאמזון" בפייסבוק, פוסט שהפך לויראלי, בראש הפוסט נכתב: "אזהרה, משפחת טרסוב היא אסון לילדים", הפוסט עורר דיון על פחד וסיוטים של ילדים בעקבות התוכן הבעייתי.
סרטון "גנב האופניים" של משפחת טרסוב פגע במוניטין שלה ומלבד הרשתות החברתיות, הועלו כתבות שליליות ב ynet, ישראל היום וערוץ 13, אתרים שזוכים למיקום גבוה בתוצאות חיפוש של גוגל ויוצרים בעיה של ממש עבור המשפחה.
סרטון החטיפה לא היה הפגיעה היחידה בתדמית של משפחת טרסוב, חודשיים לפני הסרטון שגרם להורים לכעוס על טרסוב, המשפחה פרסמה סרטון שבה מיילו הופיע ללא חולצה וביוטיוב האלגוריתם זיהה את זה וסיווג את הסרטון כהפרה על כללי הקהילה "הגנה על הילד", בתגובה הסרטון הזה ומספר סרטונים נוספים נחסמו.
כאמור המשפחה מנהלת מספר ערוצי יוטיוב במקביל, כל סרטון זוכה להשקעה במחשבה ועריכה ומלבד הפגיעה בפרנסה, הפגיעה הקשה היא בדעת ההורים עליהם, כל פרסום שכזה פתוח לפרשנות וחלק מההורים יכולים לבחור להפסיק לעקוב אחרי משפחת טרסוב ולמנוע מהילדים שלהם לצפות בתכנים שלהם.
פגיעה במוניטין הטוב והתדמית של טרסוב
נראה ששנת 2021 הייתה מאתגרת במיוחד עבור משפחת טרסוב, אך האתגר אינו רק בהתמודדות הנקודתית אלא בהשלכות שלו בגוגל וברשתות החברתיות, בעידן ריבוי תכנים בכל קטגוריה ושפה, הורי ישראל יבחנו את התכנים שהילדים שלהם נחשפים אליהם ויבדקו מידע על כל יוצר תוכן בראש ובראשונה בגוגל וכן גם ברשתות החברתיות.
כל אזכור שלילי בגוגל על ידוען, איש ציבור, בכירים, אנשי עסקים וכן כל עסק או חברה במשק – הוא פתח לצרות, תוצאות חיפוש שליליות מובילות למוניטין שלילי שיוצר קונוטציות שליליות על אותו אדם או עסק והמשמעות היא פגיעה בתדמית, ירידה בהכנסות, פגיעה בקריירה, ירידה באהדה ובמקרים מסוימים פגיעה בתא המשפחתי.
סרטון אחד בעייתי עלול ליצור בעיות גדולות, כך גם עבור משפחת טרסוב, סרטון החטיפה עורר מחאת הורים נגד טרסוב וכתבות שליליות באתרי התוכן והחדשות.
אזכורים שליליים נגד משפחת טרסוב עלולים להוביל לירידה בעוקבים, האטה או עצירה ביצירת עוקבים חדשים, הפסקת פעילות עסקית מטעם חברות שיעדיפו שלא לקחת את המשפחה, ההורים או הילדים כפרזנטורים כפי שמבוצע בשנים האחרונות ועוד.
הסרטון המפחיד של משפחת טרסוב יצר שיח רב שגרם למוניטין שלילי באינטרנט עבורם בחלק מהתוצאות בגוגל וברשתות החברתיות, כדי להתמודד עם התוצאות השליליות במשפחה יצטרכו להשקיע משאבים נוספים כדי לדחוק את התוצאות השליליות ולהבליט את הצרכים האישיים והעסקיים החיוביים שלהם.
איך מופיעה משפחת טרסוב בגוגל?
כדי להבין כיצד האינטרנט מציג את משפחת טרסוב, המקום הראשון לחפש בו הוא גוגל.
בחינת תוצאות הביטוי "משפחת טרסוב" בגוגל (7.2.2022):
- השלמת תוצאות חיפוש במצב טוב יחסית ומקדמת את הצרכים הדיגיטליים והעסקיים של משפחת טרסוב: חולצות, אתגרים, פרקים חדשים, יוטיוב, אתר, מיילו.
למרות זאת, התמונה לא ורודה לחלוטין ומספר חודשים אחרי הסרטון הבעייתי, הביטוי "משפחת טרסוב גנב האופניים" עדיין מככב ברשימת החיפושים הנפוצים ביותר. - מרבית תוצאות החיפוש בעמוד הראשון חיוביות, אך כבר בתוצאת החיפוש השלישית ניתן להיתקל בכתבה שלילית ממאקו.
בעמוד השני ניתן להיתקל בכתבה שלילית מ ynet על סרטון האימה ופחד של הילדים.
מספיקה תוצאת חיפוש שלילית אחת בעמוד הראשון כדי לגרום נזק תדמיתי, נכון להיום ועל אף הפרסום החיובי הרב שהמשפחה מקדמת, טרסוב עדיין מתמודדת עם אזכורים שליליים שזקוקים להדחקת תוצאות שליליות מקצועית. - תוצאות חיפוש על כתבות בגוגל מחולקות לכתבות מחמיאות וכתבות שאינן מחמיאות, ליתר דיוק 50% מהכתבות בעמוד הראשון הן שליליות ועוסקות בסרטון המפחיד ובכתבה על מעבר לא מוצלח לטלוויזיה.
טיפול במוניטין שלילי: איך מטפלים במצב של תוצאות שליליות בגוגל?
חברת "ניהול מוניטין" מתמחה בטיפול במוניטין שלילי לחברות, עסקים ואנשים מכל הענפים והתחומים – חלקם מתמודדים עם תוצאה שלילית אחת או מספר תוצאות שליליות וחלקם מתמודדים עם פרשות מורכבות שהובילו ליותר תוצאות שליליות בגוגל מאשר חיוביות.
באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים, מומחה לניהול מוניטין וצוות דיסקרטי ומיומן, נוכל לדחוק את התוצאות השליליות אל העמודים האחוריים ולבנות מוניטין חיובי בהתאם לדרישות התדמית שלכם והצרכים האישיים והעסקיים.