קידום, פרסום שיווק אורגני בפייסבוק מאפשר לכם לקדם את עמוד פייסבוק העסקי שלכם ולהגיע לקהל יעד מגוון. איך לקדם דפים עסקיים בפייסבוק? מדריך שלם!
עסקים ואנשי ציבור רבים מקדמים עצמם ברשת באמצעות קידום אורגני בפייסבוק, שיווק המוביל למשיכת עוקבים והצלחה המתורגמת לעליה במכירות או בתמיכה.
איך עושים קידום אורגני בפייסבוק? כיצד זה תורם לעסקים ודמויות ציבוריות? ואילו פעולות שיווק אורגני בפייסבוק מומלץ לבצע? שיווק אורגני בפייסבוק ללא פרסומות, המדריך המלא.
שיווק אורגני בפייסבוק, עשה זאת בעצמך
על אף ההתמקדות של פייסבוק בפוסטים ממומנים ובפרסומות, הצבת מכשולים והורדת אינטראקציה – חשוב לזכור שעדיין שיש מקום רב לביצוע שיווק אורגני בעצמכם וקידום דף הפייסבוק שלכם אל מול הלקוחות או האוהדים הפוטנציאליים.
שיווק עצמי בפייסבוק לא חייב להיות עבודה קשה, השתמשו בטיפים לשיווק בפייסבוק ותוכלו להצליח לבנות שם ולהפוך לדפים מצליחים בפייסבוק.
המדריך המלא לשיווק אורגני בפייסבוק
בפייסבוק ניתן להאריך במסרים אך אל תגזימו
להבדיל מרשתות חברתיות שונות המגבילות את מספר התווים או שמיועדות יותר לתמונות וסרטונים, הקהלים בפייסבוק מחפשים לא פעם מסרים ארוכים יותר מהרגיל.
אם אתם עסק אתם יכולים להרשות לעצמכם להרחיב מעט את כמות המילים עבור כל פוסט בפייסבוק ובלבד שלא יפספס את המסר העיקרי של הפוסט, אם אתם בקמפיין או מקדמים מוצר חשוב שלא להגזים במספר התווים כדי לא לאבד פוקוס.
אם העסק שלכם צריך להעביר מידע אינפורמטיבי רב, ניתן לספק אותו בנקודות ולהוביל לדף הנחיתה שלכם למידע מורחב.
אם אתם אנשי ציבור, במרבית המקרים העוקבים שלכם מחפשים להבין את הדעה שלכם באמצעות מסרים ארוכים, אנשי ציבור רבים יכולים לעלות פוסט הכולל לעיתים 1000 מילים או יותר.
תמונות וסרטונים בפייסבוק
על אף שבפייסבוק לא מקדשים בהכרח רק את התמונות והסרטונים, על כל מסר טקסטואלי מומלץ לעלות תמונה ובמקרים נוספים סרטון. תמונה מושכת את העין ומשפרת את סיכויי הצלחת הפוסט והעברת המסר, במידה והעלתם סרטון ניתן לחתוך בכמות המילים לפוסט מכוון והסרטון עצמו אמור להעביר את המסר.
במידה והעלתם את התוכן הוויזואלי לרשתות החברתיות השונות אין מניע לעלות את אותה התמונה או הסרטון גם לפייסבוק.
קישורים חיצוניים
פייסבוק לא מחבבת קישורים חיצוניים מחוץ לרשת החברתית, קישור חיצוני המופיע בתוך הפוסט מוריד באופן משמעותי את רמת החשיפה לפוסט שלכם ורק אם אין ברירה משתפים לינקים בתוך הפוסט, לרוב לצורך הרשמה או קבלת מידע על קמפיין חדש. למרות זאת, דרך נוספת להתמודד היא לציין שהקישור נמצא בתגובות ולעלות את הקישור כתגובה ראשונה.
מומלץ לצרף לינקים קצרים (טוב גם לרשתות חברתיות עם הגבלת תווים), אתר לדוגמה שמאפשר לינקים קצרים הוא bit.ly, כולל שירותי סטטיסטיקה לכמות הלחיצות.
לא רק באינסטגרם ובטיקטוק: האשטגים ותיוגי אנשים בפייסבוק
האשטגים לא נועדו רק לאינסטגרם ולטיק טוק, האשטג בסימון סולמית # הוא מילת מפתח אותה מחפשים המשתמשים, גם המשתמשים בפייסבוק נוטים לחפש ביטויים שונים בחיפוש ולעיתים מומלץ להוסיף האשטגים גם בפוסטים בפייסבוק.
בפייסבוק נפוץ מאוד לתייג אנשים או דפים אחרים, לרוב במקרים בהם אתם רוצים לתת קרדיט או לפנות לאדם מסוים, מומלץ לבצע זאת לצורך הגדלת החשיפה.
שיתופים בפייסבוק
מטרה עיקרית היא לקבל כמה שיותר שיתופים וחשיפה, עודדו את העוקבים שלכם לשתף את הפוסטים ושתפו בעצמכם באמצעים העומדים לרשותכם: שיתוף פוסט בפרופיל בפייסבוק, שיתוף בקבוצות, שיתוף בוואטסאפים, רשתות חברתיות נוספות ועוד.
קליקבייט (Clickbait): האם פוסט פיתיון מומלץ?
פיתיון משתמשים בפייסבוק היא שיטה המנצלת את הסקרנות של המשתמשים ומספקת מידע חלקי או עקיף כדי לשכנע אותו להיכנס ללינק.
כיום הדפים היחידים בפייסבוק שמשתמשים בשיטת הקליקבייט הם דפי החדשות השונים, השיטה עובדת בחלקה ולרוב בנושאים צהובים, משתמשים אינטליגנטיים וותיקים בפייסבוק אינם מחבבים את השיטה.
אם אתם דף עסקי תוכלו לספק הצצה קצרה מהסרטון המלא או להרחיב במידע בדף הנחיתה, אך באופן כללי לא מומלץ להטעות.
כל כמה זמן לעלות פוסט בפייסבוק?
תדירות העלאת פוסטים בפייסבוק תלויה בזמן שלכם וברצון שלכם להשקיע בדף, חלק מדפים הפייסבוק יעלו כמה פוסטים ביום וחלק יעלו מספר פוסטים בודד בשבוע. בכל מצב אין להזניח את הדף שלכם למשך תקופה ארוכה.
מתי להעלות פוסטים בפייסבוק?
זמני העלאת פוסטים בפייסבוק תלויים בסגנון הדף שלכם ובקהל שלכם, כדי להחליט מתי לעלות פוסטים עליכם לבחון ולעקוב במשך תקופה קצרה ולהבין באילו שעות ביום הפוסטים שלכם מקבלים הכי הרבה חשיפה. מומלץ להיעזר בסטטיסטיקה של הדף לבחינת פרמטרים שונים אודות קהל העוקבים שלכם.
בנו קהילה באמצעות קבוצה
המלצה למתקדמים היא לנסות ולבנות קהילה סביבכם, איגוד קהילה סביב העסק שלכם או הדמות הציבורית שלכם היא אופציה מעולה לשימור ההצלחה שלכם ולהעלאת התומכים שלכם.
על אף שישנם מנהלי קהילה כמקצוע, תוכלו להתחיל בקטן ולפתוח קבוצת פייסבוק ווואטסאפ (בהתאם לסגנון הדף שלכם), שם העוקבים שלכם יוכלו לשתף את הדעות והמסרים שלהם סביבכם.
ענו לעוקבים שלכם בפייסבוק
מלבד הצקות והטרדות אותם ניתן לחסום, הקפידו לענות להודעות שנשלחות אליכם ואולי אף לצרף צ'אט בוט אוטומטי שישוחח עם הפונים.
סטורי בפייסבוק
סטורי בפייסבוק הוא אמצעי טוב לחיזוק השיווק האורגני, השתמשו בו ושתפו את המסרים שלכם בסטורי של הדף וגם של המשתמש, השתמשו בהאשטגים ותיוגים גם בסטורי.
הפכו את העוקבים שלכם לאקטיביים
מומלץ מאוד להפעיל את העוקבים שלכם ולגרום להם לעלות תמונות וסרטונים שלהם סביב המסרים שלכם, ניתן אף לשתף את התכנים של העוקבים שלכם כחלק מיצירת הקהילה השיתופית.
במידה ואתם מבצעים תחרות כזו בפייסבוק דאגו לפרט את הכללים היטב, אין לדרוש את פרסום התחרות (ניתן לחשוב על פתרונות שיתוף פוסט יצירתיים אחרים) וכן חשוב להדגיש שפייסבוק אינה קשורה לתחרות שלכם.
ערך מוסף לעוקבים שלכם בפייסבוק
מלבד תכנים שיווקיים ותדמיתיים, מומלץ לגוון מדי פעם עם פוסטים הכוללים מידע המספק ערך מוסף לעוקבים, מידע שאינו בהכרח ישווק אתכם או את העסק שלכם אך ימשוך עניין ועוקבים לדף שלכם.
אפשרות נוספת היא לעלות פוסטים של משתמשים בפייסבוק, תוכלו לעלות את הטקסט של הפוסט ואולי אף את התמונה ולתת קרדיט בולט עם תיוג. זכרו, אם קיבלתם פנייה מצד האדם שהעלה את הפוסט המבקש להסיר, בצעו זאת.
האם כדאי להשקיע רק בפייסבוק?
במידה ומרכז הפעילות שלכם בפייסבוק תוכלו להקצות יותר זמן לרשת החברתית הזו, ההמלצה החמה היא להשקיע בכמה שיותר רשתות חברתיות במידה האפשר.
שאלות נפוצות בנוגע לקידום אורגני בפייסבוק
שיווק אורגני בפייסבוק אפשרי גם באופן עצמי, ישנן פעולות רבות שניתן להשתמש בהן כדי להצליח בפייסבוק.
ככל שתעלו יותר פוסטים ככה תספקו יותר תוכן, אך כדי למנוע זילות פוסטים ניתן לעלות פוסט על בסיס יומי או מספר פוסטים בשבוע.
לא, מומלץ לספק ערך מוסף לעוקבים שלכם ולשתף תכנים נוספים הקשורים לתחום שלכם.
מגוון רשתות חברתיות מציעות לכם קהלים מגוונים, ניתן להשקיע יותר בפייסבוק אך לא מומלץ לזנוח את שאר הרשתות החברתיות.