אחד האתגרים הגדולים של קידום עסקים ואישים שונים הוא היכולת להבין את צרכי הגולשים ואת כוונת החיפוש שלהם.
בעזרת חיפושים קשורים בגוגל ניתן להבין את טרנדים ומגמות חיפוש בקרב הביטוי אותו רוצים לקדם והחיפושים הנפוצים ביותר, אלו יאפשרו לכם לבנות קמפיין ניהול מוניטין חכם ואפקטיבי יותר.
למה גוגל הוסיפה את החיפושים הקשורים? כיצד ניתן לרתום את החיפושים הקשורים בגוגל עבור השיווק הדיגיטלי של העסקים ואנשי הציבור השונים? ועד כמה ניתן להשפיע החיפושים הנפוצים בגוגל?
חיפושים קשורים בגוגל: חיסכון בזמן למשתמש והצגת מגמות
למרות שהשירות ממוקם בחלק התחתון של תוצאות החיפוש בגוגל, אין כמעט אדם שחיפש ביטוי ולא נתקל בחיפושים קשורים בגוגל (Related Searches).
אחד הדברים הקשים ביותר הוא להבין מה אדם חושב על משהו או מישהו, בגוגל בנו אלגוריתם מורכב וכמות נתוני חיפוש עצומה המאפשרת לכולם, במיוחד לאנשי השיווק שבנינו, להבין מה אנשים חושבים, במה אנשים מתעניינים ולזהות מגמות חיפוש.
בדומה למרבית השירותים של גוגל המתמקדים בייעול ושיפור חווית המשתמש, מטרת חיפושים קשורים בגוגל היא לאפשר לכם כיוון נוסף לביטוי אותו חיפשתם, לסייע לאנשים שאינם מחפשים בצורה יעילה ולחסוך בזמן חיפוש רב.
בדומה לכל היבטי החיפוש בגוגל, גם חיפושים קשורים יכולים לשמש ככלי עזר למינוף מוניטין חיובי אך באותה הנשימה החיפושים הקשורים עלולים לפגוע בעסקים או באנשי ציבור שונים בחיפושי קשורים שליליים היוצרים מוניטין שלילי.
בעזרת הסיוע של חברת "ניהול מוניטין" יבוצע שימוש גם בחיפושים קשורים בגוגל גדי להקפיץ את הקמפיין האורגני או הממומן שלכם או במקרים מסוימים לטפל במוניטין שלילי.
מה ההבדל בין תוצאות חיפוש נפוצות וחיפושים קשורים בגוגל?
אם תביטו בעשרת תוצאות החיפוש הנפוצות בסרגל החיפוש וחיפושים קשורים בגוגל, תוכלו להבחין כי אינם זהים.
מלבד המיקום בשלבי החיפוש, התחלה ובסוף העמוד הראשון, ההבדל הדק בין השניים הוא זיהוי מגמות והתמקדות במילות מפתח במגמת עלייה.
בעזרת שילוב תוצאות חיפוש נפוצות וחיפושים קשורים, גוגל מאפשרים לכולנו להיחשף לעד 20 חיפושים ומגמות סביב ביטוי מסוים, ביטויים פוגעניים או כאלו המהווים עבירה על החוק יצונזרו גם מחיפושים קשורים בגוגל.
איך אפשר לשפר את המוניטין בעזרת חיפושים קשורים בגוגל?
החיפושים הקשורים בגוגל יכולים לאפשר לכם פרספקטיבה על המגמות הנמצאות בעלייה סביב כל ענף, תחום, עסק או איש ציבור בארץ ובעולם.
אפשרות בולטת לחיזוק קמפיין ניהול המוניטין היא חיזוק מילות המפתח והקישורים השונים גם בעזרת עשרת התוצאות הנפוצות, ניתן לשלב את מילות המפתח בתוצאות החיפוש הנפוצות יחד עם מילות המפתח בקישורים בגוגל ולבנות תכנית אסטרטגיית לקידום החברות והעסקים, אנשי העסקים ואנשי הציבור להם מותאם קמפיין ניהול המוניטין.
ככל שרמת השיווק הדיגיטלי של מנהל ניהול המוניטין היא ברמה גבוהה יותר והניסיון רב יותר, כך הקמפיין ישיג תוצאות טובות יותר.
את מילות המפתח ניתן לקדם בצורה חכמה בקמפיין ניהול מוניטין אורגני וגם בקמפיין ממומן משולב.
האם ניתן להשפיע על חיפושים הקשורים בגוגל?
חיפושים קשורים בתחתית עמוד גוגל מורכבים מחיפוש המשתמשים, שינוי ביטויים קשורים לביטוי שמשמשים חיפשו לרוב כמעט ולא ניתן לשינוי ומצריך עבודה שאולי תתרום לשינוי.
אופציה אפשרית היא לנסות להצמיד לביטוי (שם של חברה/עסק או אדם כלשהו) מילות המפתח הרצויות, בעבודת ניהול מוניטין קשה ייתכן והקישור שרצינו ישנה קישור אחד או יותר, הדבר תלוי בביטוי שמנסים לקדם ובחיפושים של המשתמשים סביב אותו ביטוי.
אופציה נוספת ומאתגרת יותר היא לצאת בקמפיין בקנה מידה רחב כדי לשנות את דעת הקהל ולגרום לציבור להימשך לביטויים אחרים אותם רוצים לקדם (תלוי ביצירתיות של מנהל הקמפיין), במידה והקהל יעבור לחפש ביטויים נוספים שקשורים לישות המקודמת, החיפושים הקשורים בגוגל ישתנו בהתאם.
חשוב לזכור שמלבד הקושי הרב בהשפעה על חיפושים קשורים בגוגל, ניהול מוניטין שלילי מאתגר ונחשב ברמת קושי גבוהה בעולם השיווק הדיגיטלי והתקציב לכך חייב להיות בהתאם.
מקרי מבחן לחיפושים קשורים בגוגל
כדי לבחון את החיפושים הקשורים בגוגל, נבדוק שני ביטויים לדוגמה שהושפעו מחיפושי המשתמשים בגוגל:
המבורגר – אם אתם מסעדה או חברה שמוכרת המבורגרים, תוכלו להשתמש בביטויים הקשורים למילה "המבורגר" כדי לבחון אילו מילות טובות לקידום הנושא ולעיתים אף סיוע לכיוון עסקי. קישורים לדוגמה: מקור, מומלץ, כשר, משלוחים, מתכון, תל אביב.
אם אתם רוצים למקסם את ההיבטים השיווקיים והעסקיים תוכלו להשתמש בביטויים האלו כדי למשוך את המשתמשים המחפשים בגוגל אליכם.
משה איבגי – עד לפני הפרשה שסבבה את השחקן משה איבגי, לא ניתן היה למצוא עליו קישור שלילי כלשהו, כיום החיפושים הקשורים אינם מחמיאים כלל וכוללים בין היתר את הקישורים: כלא, גזר דין, עונש, ומה קורה עם משה איבגי.
במקרים כדוגמת פרשיות גדולות יש לבנות תוכנית גדולה ומורכבת של ניהול מוניטין, האתגר של המוניטין שלילי קשה ורק לאחר שיקום משמעותי ומהלכי יח"צ נכונים ניתן יהיה להשפיע על דעת הקהל ובכך גם על החיפושים שמבוצעים על-ידי המשתמשים בגוגל.
שאלות ותשובות בנוגע לחיפושים קשורים בגוגל
המטרה היא להקל על משתמשי גוגל ולקצר את הזמנים בהצעת חיפוש טובה יותר או נוספת שעשויה לעניין את המשתמש.
שינוי חיפושים קשורים קשה ותלוי בעיקר בכמות החיפושים של משתמשי גוגל.
אם אתם עסק או אנשי ציבור, ניתן להשתמש בחיפושים קשורים לבניית קמפיין והתאמת מילות מפתח.
השירותים זהים עם הבדלים מינוריים מבחינת אלגוריתם, אך הביטויים המופיעים אינם זהים.