בשנים האחרונות, התחום של ניהול מוניטין באינטרנט הולך וצובר תאוצה רבה. עוד ועוד אנשים פרטיים, חברות, ארגונים ובעלי עסקים, נקלעים לא אחת לסיטואציות לא נעימות, שבהן חיפוש השם שלהם באתרי האינטרנט השונים, מעלה תוצאות מביכות. בעידן הטכנולוגי, יותר מתמיד, הדבר הראשון שעושים על מנת לאתר מידע על מישהו, בין אם מדובר באיש עסקים ובין אם מדובר בידוען או באדם פרטי, הוא לעשות עליו חיפוש בגוגל וברשתות החברתיות השונות. לכן, המסקנה הברורה היא שניהול מוניטין באינטרנט חיוני וחשוב לכולם.
במאמר זה נסביר מדוע המוניטין באינטרנט חשוב ולמה כדאי הן לאנשים פרטיים והן לעסקים לנהל את התדמית ואת המוניטין שלהם ברשת.
מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?
ניהול מוניטין באינטרנט מתייחס למעשה ל"ניראות הדיגיטלית" בעולם המקוון – זה יכול להיות ניהול מוניטין בגוגל, בפייסבוק, בלינקדין או ברשתות חברתיות אחרות, כמו גם אזכורים באתרי אינטרנט מסוימים. בעולם של היום, אין ספק שהנוכחות האינטרנטית והשם המופיע ברשת, הם אלה שקובעים את הרושם הראשוני שאותו יקבלו לקוחות פוטנציאליים ויתר הציבור ולכן חשוב מאוד להקפיד על ניהול מוניטין באינטרנט. ניתן לעשות זאת הן באמצעות ניהול מוניטין חיובי באינטרנט והן באמצעות ניקוי מוניטין ברשת ודחיקת האזכורים השליליים.
ניהול מוניטין חיובי באינטרנט
הכוונה לפעילות שיווקית רחבה ומגוונת ולפרסום באינטרנט, כשהחלק העיקרי נעוץ בקידום אורגני ממוקד. באמצעות פעולות של בניית נכסים דיגיטליים דוגמת ערוצים במדיות החברתיות, פורומים, בלוגים ואתרי אינטרנט שונים, ניתן לבנות מוניטין טוב יותר ודימוי חיובי יותר על החברה, על הארגון, על העסק או על אנשים פרטיים.
כיצד שומרים על המוניטין ברשת האינטרנט?
במצב הנוכחי, כמעט בלתי אפשרי להסיר תוצאות מגוגל ומהרשת, בגלל זכות הציבור לדעת. לפיכך, הדרך הטובה ביותר להתמודד היא על ידי ניקוי המוניטין ברשת ודחיקת האזכורים השליליים למקומות נמוכים בתוצאות החיפוש, שאליהם אף אחד אינו טורח להגיע. ניתן לעשות זאת באמצעות הקמה של אתרים חדשים באינטרנט ויצירה של נכסים אינטרנטיים שונים, לדוגמה פתיחה של פרופילים ברשתות החברתיות השונות. למעשה, ככל שפותחים יותר אתרים באינטרנט ומקדמים אותם תחת אותו השם, כך אפשר לדחוק בקלות את התוצאות השליליות המעיבות על השם הטוב ועל המוניטין החיובי. לאחר פתיחת עמודי האינטרנט החדשים, אפשר בעצם לנהל את המוניטין ברשת על ידי פעולות של קידום אתרים אורגני ממוקד, הנעשה עבור כל אחד מהאתרים החדשים.
סיכום
בעידן שבו אנו חיים, הפך המרחב האינטרנטי למקום המרכזי שבו מנוהל המוניטין של אדם פרטי, עסק עצמאי, חברה או ארגון. רשת האינטרנט היא המקור הראשון שאליו פונים בכדי לאסוף מידע על אנשים, על מוצר, על שירות או על עסק. מכאן, החשיבות הרבה של כל אדם – פעילי ציבור, בעלי עסקים, ידוענים, אמנים, מותגים, ארגונים, חברות ועוד, בניהול מוניטין באינטרנט. בדרך זו, ניתן לוודא בצורה הטובה ביותר שהמידע המוצג עליכם באינטרנט מהימן, משקף נכונה את התדמית ואת הפעילות שלכם ומייצג באופן אידיאלי את המוניטין שאתם רוצים לבטא.