בשנת 2016 חייה של העיתונאית ושדרנית הספורט, שרון פרי, השתנו מקצה לקצה כשהופצו תמונות עירום אישיות של פרי ממכשיר הסלולר שלה שנגנב.
כיצד קפצה שדרנית ספורט בחשיפה נמוכה אל לב החשיפה הישראלית? איך המקרה של שרון פרי השפיע על המוניטין שלה? כיצד גוגל מציג את שרון פרי? והאם ניתן לטפל במצב בו תוצאות החיפוש השונות בגוגל מציגות מוניטין שאינו משקף את התדמית האמיתית שלכם?
המקרה של שרון פרי: כיצד נראתה העלייה בהתעניינות לשרון פרי?
בספטמבר 2016 מכשירה של עיתונאית הספורט, שרון פרי, נגנב ותמונות אישיות ואינטימיות שנשמרו בנייד הוצפו ברחבי הרשת.
כבר בימים הראשונים להפצת התמונות משאבי משטרה גדולים הושקעו באיתור מפיץ התמונה שהורשע במגוון עבירות, ברח אל שטחי הרשות הפלסטינית בשנת 2018, באפריל 2020 נעצר ובמאי נגזר עליו מאסר בפועל של שלוש שנים ותשעה חודשים.
כל מי שהיה חשוף לחדשות, הרשתות החברתיות וכמובן לאפליקציות המסרים השונות נתקל בדיווח על הפצת תמונות העירום של שרון פרי, לצערנו חלק רב ממשתמשי אפליקציות העברת המסרים וואטסאפ וטלגרם אף נחשפו והפיצו את התמונות האישיות של פרי והאיצו את תגובת השרשרת למקרה.
החיפוש בגוגל אחר שרון פרי היה בשיא בין התאריכים 18 עד ה 24 בספטמבר 2016, שהביטוי "שרון פרי" הפך לטרנד בשיא הפופולאריות (דירוג 100 בגוגל טרנדס), כאשר טרם המקרה ואף אחריו חיפוש הביטוי שרון פרי לא הפך לטרנד ומלבד מספר דיווחים הקשורים למקרה שעוררו גלים קטנים של חיפושים אחר העיתונאית, נראה שהגזרה שקטה.
מבחינת גוגל ערך הטרנדיות של שרון פרי, שנוצר באופן נקודתי וזמני בעקבות המקרה, שקט וללא כל קפיצות משמעותיות מאז 2016 – אך מה מבחינת המוניטין של שרון פרי במסגרת הרושם הראשוני בגוגל?
המוניטין של שרון פרי בגוגל נפגע
תוצאות החיפוש בגוגל הם הרושם הראשוני של כולנו, כמעט כל אדם במדינות המערב מתחיל בחיפוש עסק, אדם או נושא מסוים בגוגל.
בעזרת מערכת סינון תוצאות פוגעניות מקרים כדוגמת שרון פרי מסוננים, אך אין זה ערובה להסתרת כל המקרה ובכל מקרה מתוקשר יכול להיות מתורגם למוניטין לא רצוי.
איך גוגל מציג את שרון פרי? מקרה הפצת התמונות, אינסטגרם וחיי משפחה:
השלמת חיפוש על שרון פרי – באופן מפתיע מרבית השלמות החיפוש לא קשורות בצורה ישירה להפצת התמונות של פרי מלפני מספר שנים, חלק ההשלמות: אינסטגרם, זוגיות ומשפחה.
תוצאה אחת משלימה את הביטוי "טלגרם" וככל הנראה כוונתה לחיפוש המרובה של אנשים אחר התמונות שהופצו בטלגרם.
תוצאות החיפוש על שרון פרי – כמעט כל תוצאות החיפוש בנושא שרון פרי בעמוד הראשון עוסקים בהפצת תמונות העירום, מרביתם הם תוצאות המעדכנות על התפיסה והעונש של מפיץ התמונות.
חיפושים קשורים על שרון פרי – בתחתית החיפושים בגוגל תוכלו לראות חיפושים קשורים לשרון פרי, ההשלמות עוסקות בגובה, ילדים, אינסטגרם ומידע על בן זוג נוכחי.
להבדיל מהשלמות החיפוש, בחיפושים הקשורים גוגל מציעים למשתמשים "תמונות שהופצו ברשת", דבר שנחשב גבולי אם כי לא כולל ביטויים פוגעניים מבחינת גוגל.
תמונות וסרטונים – חלק ניכר מהתמונות והסרטונים בתוצאות החיפוש בגוגל מתקשר להפצת תמונות העירום של שרון פרי.
ניתן לייחס לכל התוצאות השונות בגוגל תחת קטגורית מוניטין שלילי, כזה שלרוב משויך לאנשים שביצעו מעשה כלשהו שהוביל לדיווחים ואזכורים רבים באינטרנט שיצרו מוניטין שלילי בגוגל וברשתות החברתיות.
במקרה זה, פרי עצמה לא עשתה דבר והמקרה המכוער של הפצת תמונות עירום נכפה עליה ומלווה אותה כבר מספר שנים.
מה לגבי התדמית של שרון פרי בגוגל?
איך ניתן לטפל במוניטין של שרון פרי?
צורת ההתייחסות לכך תלויה בפרספקטיבה על המקרה של שרון פרי.
נראה כי אף אחד לא מעוניין בהפצת תמונות אינטימיות שלו ברחבי הרשת ולמרות זאת, ככל שמצב כזה התרחש, נראה במקרה של שרון פרי נראה שיש ניסיון לעשות מהלימון לימונדה ולהתמודד עם המצב, כזה שבא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש: כתבה מ xnet וממעריב על התמודדות עם המשבר באמצעות ציורי עירום של עצמה, אזכורים רבים משנת 2020 על תפיסת מפיץ תמונות העירום של שרון פרי ואף תוצאת חיפוש מקטע וידאו/פרסומת מאתר One של שרון פרי שעושה שימוש בביטויים הקשורים למקרה.
למרות ההתמודדות עם המצב וניסיון לעצב את התדמית בהתאם למקרה, ניתן לשפר באופן משמעותי את התדמית הראשונית בגוגל ולצאת בקמפיין הכולל ניהול מוניטין הדוחק תוצאות חיפוש שליליות ומעלה תכנים חיוביים מותאמים.
חשוב להדגיש, במקרים כאלו אין להשלות אף גורם שניתן "למחוק תוצאות מגוגל" או להעלים את המקרה כאילו לא היה, במצב קיצוני שהשתלט על התוצאות השונות בגוגל, ניתן לשפר ולהתאים את המצב באמצעות חברת "ניהול מוניטין" ובבניית אסטרטגיה דיגיטלית חכמה.
שאלות ותשובות בנוגע למקרה של שרון פרי
בספטמבר 2016 מכשיר הסלולר של העיתונאית והשדרנית, שרון פרי, נגנב ותמונות חושפניות הופצו ברשת.
המקרה היחידי שיצר טרנד בגוגל תחת שרון פרי היה בימים הראשונים לפרשת התמונות שהופצו.
כן, הפרשייה הפכה לתדמית של שרון פרי בגוגל.
המצב תלוי פרספקטיבה של הגורם לטיפול מוניטין, למרות האתגר ניתן לשפר ולהתאים את התוצאות בגוגל.