צריכים לשפר את השם שלכם בגוגל? אתם צריכים שירות של קידום חיובי בגוגל הנקרא ניהול מוניטין - פתרון הדחקת אזכורים שליליים באינטרנט!
איך מדחיקים תוכן שלילי במרחב הווירטואלי של גוגל? התשובה היא: ממש כמו במציאות!
תמיד יהיו אלו שידברו לטובתך ובעדך – כך גם, מנגד, תמיד יהיו אלו שיאמרו דברים שליליים או לא רלוונטיים.
המציאות הפיזית, היומיומית שלנו – דומה מאד למציאות הווירטואלית.
שני עולמות שונים אך מקבילים.
לו היינו חיים בעולם מושלם, מלא חדי קרן וקשתות צבעוניות, היינו יכולים "פשוט" להסיר את התוכן השלילי, הישן והלא הוגן עלינו.
אך המציאות פחות וורודה וזוהרת והמידע השלילי, נמצא כאן כדיי להישאר.
אפשר לנסות ולהסיר את המידע שלא משרת את טובתנו, אבל מדובר במלחמה בה נפסיד, מאחר שלרוב (אלא אם הנסיבות מאד מיוחדות), התוכן שמגיע לרשת, לא יעלם לשום מקום.
אז דון-קישוט, במקום להילחם בטחנות רוח, תצטרף אליהן.
באנגלית זה תמיד נשמע יותר טוב: "if you can't beat them, join them".
מתוך כך, "הסרת" תוכן שלילי, אינו ביטוי נכון, המילה "הדחקה" היא המילה המתאימה במקרה זה.
המטרה היא בעצם לדכא את התוכן הלא מועיל על ידי יצירת תוכן חדש אשר משרת את המטרה שלנו, מעלה את התדמית הרלוונטית לנו ומשפר את תוצאות החיפוש בהן נרצה לבלוט.
שמן צף על מים. איך "מטביעים" את התוכן השלילי ומציפים את החיובי?
שימו לב שאם המטרה שלכם היא להעלם מהאינטרנט – זה לא הפתרון עבורכם, מאחר ולהעלם מהאינטרנט זו משימה בלתי אפשרית… ואתם עדיין לא טום קרוז.
מה שכן אפשר לעשות זה ליצור תוכן נוסף אודותיכם, אשר יטה את האיזון בין השלילי לחיובי ויקפיץ אתכם מעלה, על מנת שתחזרו לצוף בביטחון.
שלב 1: ניהול תדמית יח"צ
צרו עבורכם, ונהלו לעצמכם, פרופילים ברשתות חברתיות ומדיות ציבוריות
קיימים לא מעט אתרים אשר יופיעו באופן תמידי ועקבי במקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.
לכן כדאי יהיה לכם ליצור פרופילים באותם אתרים.
פרופילים אלו יישאו את שמכם (או את שם העסק אותו תרצו "להרים") ויהיו בעלי מידע מזהה, כך הם יוכלו לצוף מהר במקומות החיפוש השונים.
שימו לב להקפיד להגדיר את הגדרות הפרטיות של אותם פרופילים – כ"ציבוריים", כמו כן שימו לב שאתם מפרסמים שם תוכן שמשרת אתכן באופן נאות.
דוגמאות לאתרים מסוג זה: פייסבוק, מדיום, טוויטר, לינקדאין, פליקר, פינטרסט, טאמבלר והרשימה עוד ארוכה!
שלב 2: פיזור מילות מפתח במקומות חשובים
הגיבו בשמכם האמיתי (או לא) במאמרים וכתבות שונות, בפורומים וברשתות חברתיות
לתגובות השונות בכתבות באתרי חדשות וכדומה, יש את האפשרות לצוף מעל פני המים, כאשר יקלידו מילות חיפוש ספציפיות.
על כן, אתם יכולים להגיב בשם העסק עצמו – כתגובה לנושא אשר רלוונטי לתחום בו אתם פועלים.
במקרים כאלו, בהם אתם עונים בשם העסק, חשוב פי כמה וכמה לשים לב לצורת ההתבטאות שלכם, חשוב לשים לב להתנסחות בה אתם משתמשים וכמובן – לתת את הדעת על טעויות דקדוק שונות.
חשוב עד מאד שהתוכן שאתם מעלים יהיה מושכל, איכותי, מנומק היטב, רלוונטי וכמובן – אמין.
אפשרות קיימת נוספת היא להעלות תגובות בשמות "אנשים רגילים". בצורה זו תוכלו לעמוד לצד ובעד אותו תחום או עסק, כאנשים רגילים מן המניין שלגמרי "בטעות" ניקלעו לאותה כתבה ובאו לתמוך.
שלב 3: שלב הקישורים החזקים
קסם של תרגיל – קישור בין האתרים השונים השייכים לכם ולאותו עסק
על ידי קישור שכזה, כל האתרים שברשותכם – ידורגו במקומות גבוהים יותר ויופיעו בנקודות מוקדמות יותר בשורות החיפוש של גוגל.
הרעיון הוא שאחת הדרכים בהן גוגל קובעת את דירוג האתר בתוצאות החיפוש שלה, היא מתוך ניתוח של מספר הפעמים בהם אתרים אחרים מקושרים לאותו אתר יחיד ובכך בעצם, על ידי קישור אתר אחד לאתר שני, תוכלו לגרום לתוכן שלכם "לקפוץ" מהר יותר בחיפוש.
כלומר, קישרו את כל החשבונות העסקיים שלכם – בחשבונות הציבוריים ובמדיות החברתיות גם יחד.
את חשבון הטוויטר שלכם קשרו לחשבון הפייס בוק וכן הלאה…
ככל שתשתמשו ביותר חשבונות אשר יתקשרו עם קהל קוראים רחב יותר – כך יש סיכוי שהתוכן שלכם יצוף גבוה יותר.
שלב 4: שלב אחרון בתהליך של קידום חיובי בגוגל
מצאו מילות מפתח שליליות והפכו אותן ב180 מעלות
גם אם שם העסק שלכם, כמו שהוא, מעלה לרוב תוצאות חיוביות, במקום גבוהה, קיים סיכוי שהוספה של מילה (או צמד מילים) לאותו שם – תעלה בחיפוש דווקא תוצאה שלילית.
לכן, כמו שכבר אמרנו, צרו תוכן חיובי, אבל הפעם השתמשו באותם צמד מילים – יחד עם שמכם או שם העסק שלכם.
בכך תהפכו את שמכם, בצירוף אותן מילים ספציפיות, לבעלי מוניטין טוב.
אז האם אני יכול לעשות בעצמי הדחקת אזכורים שליליים?
את הסעיפים שמנינו בפניכם, אתם בהחלט יכולים להתחיל ולבצע בעצמכם, באופן פרטי, כבר עכשיו. אך במידה ואתם באמת רוצים להדחיק תוכן שלילי ולהרים תוכן חיובי, איכותי, אמין ורלוונטי – חשוב שתיקחו בחשבון שמדובר במשרה מלאה, מסביב לשעון.
גוגל הוא מקום אשר מייצר כמויות בלתי נדלות של תוכן, אמיתי או לא, חיובי או לא, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בכל מאית שנייה שעוברת.
אז… תתכוננו לעבודה מאומצת שלא באמת מגיעה לסיומה.
ובמילים אחרות: לא מדובר פה בעבודה משרדית של 9:00 עד 17:00…
כדאי שתדעו שבשוק קיימת "חברת ניהול מוניטין" וכשמה כן היא: תפקידה הוא לנהל עבורכם את המוניטין של העסק או החברה שלכם באינטרנט.
מדבר בחברה וותיקה בתחום, אשר פועלת כבר מספר לא מבוטל של שנים.
כל שהיא עושה זה לעזור לאנשי ציבור וחברות שונות לשפר את התדמית ואת המוניטין שלהם. להקפיץ אותם מעלה בתוצאות החיפוש, בקונוטציות חיוביות.
"חברת ניהול מוניטין" תספק לכם שירות של קידום חיובי בגוגל ותיתן לכם את הביטחון לצוף בשקט, בנחת, על הגב, בעיניים עצומות, במרחב הווירטואלי.