נהוג לומר כי טוב שם טוב משמן טוב, ולא בכדי. המוניטין, כלומר השם הטוב, חשוב מאין כמוהו. זה נכון במיוחד בתקופתנו, בה התחרות ברוב התחומים גדולה והמידע על האפשרויות השונות נגיש לכל. שמירה על התדמית חשובה לכל בעל אתר או עסק. אבל ככל שבניית המוניטין היא עניין איטי ומתמשך, הדורש התמדה והשקעה לאורך זמן – פגיעה במוניטין יכולה לקרות בשניות, ולהותיר אחריה נזק משמעותי. לכן, חשוב כל כך להיעזר במומחים בעת בניית מוניטין באינטרנט.
מוניטין ברשת - איך בונים אותו?
בעידן האינטרנט, למילה הכתובה יש כוח רב. לפני קבלת החלטה כלשהי, אנשים נוהגים היום להתייעץ באינטרנט, לקרוא חוות דעת ולחפש מידע בגוגל. האינטרנט, והאופן בו המידע מוצג בו, משפיע ישירות על התנהגותם של אנשים ועל ההחלטות שהם מקבלים. הם נסמכים על מה שכתוב עליך באינטרנט, לא פחות ממה שהיו נסמכים על ביקורת של חבר קרוב.
לגוגל יש זיכרון לטווח ארוך, והוא לעולם לא שוכח דבר. גם אם אי שם בתחילת הדרך מישהו כתב עליך ביקורת חמוצה, היא עלולה להמשיך ללוות אותך גם עשור אחר כך. לא רבים יודעים, אולם אזכור שלילי באינטרנט יכול לגרום לעסקים להפסדים זמן ממושך מאוד אחרי שהאזכור נכתב. מדובר בפגיעה מתמשכת, שיכולה לארוך שנים רבות, וקשה מאוד לאמוד את ערכה האמתי. לכן, חשוב מאוד לתכנן מראש את ניהול המוניטין באינטרנט. ניהול המוניטין יאפשר לך למצב את דמותך, כפי שהיא מוצגת באינטרנט לקהל הרחב, וכן לטפח ולתחזק אותה. כך, ניתן להגיע למצב בו חיפוש אודותיך מציג רק את החזות המתאימה והנכונה לך, אשר תציג אותך באור החיובי ביותר שאפשר.
חשוב להתחיל בניהול המוניטין מוקדם ככל הניתן. כך, ניתן למנף את העסק ולהפיץ אותו לקהל הרחב. מלבד בניית המוניטין החיובי, חשוב לפנות למומחה כאשר יש פגיעה בשם הטוב. כן, אפשר לצמצם את הנזקים במהירות ולא לאפשר להם להיות בעלי השפעה לטווח ארוך.
ניהול מוניטין ברשת האינטרנט לשמירה על השם הטוב שלך!
ניהול המוניטין ברשת מתחלק, בחלוקה גסה, לשתי זרועות עיקריות: צמצום ודחיקת האזכורים השליליים, לצד הגברת ודחיפת האזכורים החיוביים. באופן זה, כל מי שיחפש את שמך בגוגל יימצא רק סיפורים מחממי לב וביקורות נלהבות. לאזכורים השליליים, אם קיימים, סביר שכבר לא יגיע – הם יהיו רק בדף החיפוש השני, ומעטים המחפשים שמגיעים עד אליו.
כדי לדחוק את האזכורים השליליים כמה שיותר במנוע החיפוש, אפשר לבצע כמה פעולות. ראשית, אפשר פשוט לפנות לאתרים בהם מופיעים אזכורים שליליים, ולבקש מהם למחוק אותם. במידה והאזכור ישן וכבר לא רלוונטי, או שכבר לא משף את המציאות, לעיתים הבקשה תיענה בחיוב. נכון שבעלי האתרים אינם מחויבים לעשות כן ורבים עשויים לסרב. עם זאת, מאחר ואין כאן כל סיכון – מדוע לא לנסות את הסיכוי?
אפשרות אחרת היא לנסות להכניס אזכור חיובי אחר לתוך אותו האתר. לרוב, גוגל לא יציג בפני המחפש שתי תוצאות מאותו האתר. הכנסת אזכור חיובי לאתר וקידומו, כך שהוא זה שיעלה בגוגל, מאפשרת את "מחיקת" האזכור השלילי מתוצאות מנוע החיפוש.
דרך נוספת לדחוק את האזכורים השליליים כמה שיותר למטה, היא על ידי דחיפת אזכורים חיוביים והעלאתם במנוע החיפוש. בכך, מקדם אתרים מקצועי המבין בתחום יוכל לסייע ללא קושי. כדאי לעשות שימוש באזכורים חיוביים קיימים. אפשר למשל לקדמם על ידי הכנסת קישורים אליהם לכתבות ופרסומים באתרים אחרים.
הגברת האזכורים החיוביים והעלאת המותג במעלה מנוע החיפוש של גוגל היא גם כמובן מטרה בפני עצמה. מומלץ מאוד להתראיין לאתרים מקצועיים, על מנת שהשם שלך יופיע באינטרנט כמה שיותר פעמים. כדאי להכניס פרסומים או אזכורים לאתרים גדולים וותיקים ככל שניתן. לאתרים אלה, יש קדימות בגוגל על פני אתרים צעירים וקטנים יותר. כדאי מאוד להעלות ערך אודותיך או אודות המותג בוויקיפדיה, אם הדבר ניתן. לרוב, לא מומלץ לכתוב את הערך לבד: כללי הקהילה של וויקיפדיה נוקשים, וערכים שנכתבו באופן עצמאי נוטים להימחק במהירות הבזק. במסגרת ניהול המוניטין, אפשר בקלות להגיע אל כותב המתמחה בכתיבת ערכים בוויקיפדיה. כותב זה יוכל לתרום משמעותית למוניטין שלך, בתשלום קטן יחסית לתמורה.
בעידן הטכנולוגיה הנוכחי, שרק הולך ומשתכלל, המוניטין הדיגיטלי הוא דבר יקר מפז. מוניטין טוב מסוגל למנף חברה או עסק לגבהים, ואת הפירות בעל העסק יוכל לקצור בשמחה.